by

Harry Kane Nodai Old Trafford Dengan Golnya

Harry Kane Nodai Old Trafford Dengan Golnya

BeritaJunior – Sesudah seringkali coba dan tidak berhasil, Harry Kane pada akhirnya berhasil ‘menodai’ Old Trafford dengan golnya. Harry Kane Nodai Old Trafford Dengan Golnya

Harry Kane Nodai Old Trafford Dengan Golnya

Tottenham menang 3-0 di markas Manchester United pada matchweek 3 Premier League 2018/19, Selasa (28/8). Kemenangan ini dicapai Tottenham melalui gol Harry Kane dan brace Lucas Moura.

Buat Kane, gol tersebut adalah gol pertamanya menantang United di Old Trafford.

Kane juga kini sudah cetak gol di 25 dari 28 stadion selama karirnya di Premier League. Tiga stadion yang tidak pernah dapat dia ‘nodai’ adalah Boleyn Ground, Fase of Light dan Cardiff City Fase.

Menantang United, Tottenham betul-betul digdaya. Pasukan Mauricio Pochettino kalah dalam soal perebutan bola (57% – 43%) ataupun jumlahnya tembakan (23 – 9), tetapi mereka menang tiga gol tiada balas.

Dalam empat pertandingan tandan g awal mulanya menantang United di liga, Tottenham selalu kalah tiada dapat cetak gol ke gawang lawan. Kali ini , Tottenham menang tiada kebobolan.

Kane buka kelebihan Tottenham pada menit 50, lalu Lucas Moura menggandakan nya pada menit 52. Lucas Moura lalu cetak gol ke-2 pada menit 84 dan menyatakan kemenangan Tottenham.

Tottenham juga melanjutkan start sempurnanya. Bersama dengan Liverpool, Chelsea dan Watford, mereka semasing sudah menghimpun sembilan point dari tiga laga.

News Feed